Home » Anteprima Francoforte 2017: BMW Concept X7 iPerformance[:en]The new BMW X7 is a new statement of sporting luxury

Anteprima Francoforte 2017: BMW Concept X7 iPerformance[:en]The new BMW X7 is a new statement of sporting luxury

GIGANTISMO LUSSUOSO. AL SALONE DI FRANCOFORTE LA NUOVA BMW X7 PORTA LA PERSONALITA’ SPORTIVA BMW VERSO UNA CARATTERIZZAZIONE PIU’ LUSSUOSA. VEDREMO IN LISTINO QUESTO GIGANTESCO SUV IBRIDO A 6 POSTI NEL 2018.

Con la BMW X7 la casa di Monaco piazza un doppio obbiettivo: non solo lanciare un nuovo concetto per la categoria delle auto di prestigio ma anche una nuova visione del lusso secondo BMW. Si presenta, così, nella forma di un grande SUV a 6 posti contraddistinto da un design essenziale e contenuti tecnici all’avanguardia tra cui: BMW eDrive technology, BMW TwinPower Turbo e tecnologia ibrida.

LA VEDREMO NEL 2018

La BMW X7 si concretizzerà nel 2018 e rappresenta il primo modello di una grande offensiva che l’azienda lancerà sul mercato: la strategia NUMBER ONE > NEXT punta ad aumentare le vendite del BMW Group nella categoria “lusso” del mercato.

L’X7 è la prima concretizzazione di un “lusso sportivo” con un marcato accento di sontuosità: lussuosa ma sofisticata, insomma, portatrice di un messaggio più evoluto ma sempre nel pieno rispetto dei valori BMW.

DESIGN

Le forme della X7 introducono il nuovo linguaggio stilistico di BMW. Nel frontale spicca la nuova grande forma della calandra a doppio rene, raccordata con i sottili fari con tecnologia Laser. Nella parte inferiore è presente una elemento stilistico metallico che corre per tuta la larghezza dello scudo e si unisce alle prese d’aria a sviluppo verticale decorate con lame. Questo stesso motivo prosegue sulla fiancata (si sviluppa sulla parte bassa raccordandosi agli sfoghi sui passaruota anteriori), la quale è percorsa da passaruota di forma – per la prima volta – completamente arrotondati (ospitano ruote da 23″), e in coda. Il posteriore suggerisce pulizia stilistica, sportività (la fascia luminosa sottile) e grande larghezza (i sopraccitati sfoghi verticali).

L’ABITACOLO

Il layout degli interni prevede tre file con due sedili per complessivi 6 posti comodi: gli interni sono rivestiti di pelle in colore bronzo-oliva e pigmenti dorati in contrasto con pelle bianca. Non mancano accenti in alluminio opaco o spazzolato per dare un ulteriore tocco di sofisticata classe. La grande plancia è stata concepita per essere essenziale: di fronte trova posto la strumentazione, interamente digitale, da 12,3 pollici. Al centro un grande schermo touchscreen per la navigazione e il sistema infotainment; quindi i comandi per la climatizzazione e, sul tunnel centrale, oltre alla leva del cambio, una serie di controlli.

I passeggeri della seconda fila hanno a disposizione due grandi schermi integrati negli schienali da cui eseguire molte operazioni: intrattenimento, navigazione, interazione con gli altri passeggeri ecc.

[:en]

THE BMW CONCEPT X7 IPERFORMANCE EMBODIES A NEW MODEL CONCEPT FOR THE LUXURY SEGMENT AND INTRODUCES A WHOLE NEW TAKE ON LUXURY FOR THE BMW BRAND. THE CAR EXPRESSES THIS UNDERSTANDING OF LUXURY IN THE FORM OF A STRIKING EXTERIOR COMPOSED OF INTENTLY FOCUSED LINES, AND COMBINES IT WITH A GENEROUSLY-SIZED, SIX-PERSON INTERIOR. FURTHERMORE IT DENOTES THE PRESENCE OF GROUNDBREAKING BMW EDRIVE TECHNOLOGY ALLIED WITH A BMW TWINPOWER TURBO PETROL ENGINE TO CREATE AN EXCEPTIONALLY EFFICIENT AND DYNAMIC PLUG-IN HYBRID POWERTRAIN THAT EXCELS IN ALL DRIVING SITUATIONS – INCLUDING RUNNING WITH ZERO LOCAL EMISSIONS.

BMW X7 forms part of the largest model offensive in the company’s history: the NUMBER ONE > NEXT strategy aims to increase its sales and revenues in the luxury class.

DESIGN

Vertical proportions with significant ground clearance identify the Concept as an X model. At the same time, the Concept speaks its own, unmistakeable design language – a new one for BMW – through an array of details and design features.

The large, vertical kidney grille at the heart of the upright front-end silhouette is linked to elongated twin headlights with BMW laser light. A prominent bar extends across the full width of the front apron in its lower section, before rising vertically to frame the outer air intakes at their upper edge.

From the side The nigh-on vertical front end, striking and almost vertical rear and steeply rising angle from the rear wheels to the tailgate give muscular proportions. For the first time in an X vehicle, the wheel arches feature a circular cut and hosts 23-inch light-alloy wheels.

Vertical aero lips mark out the rear of the car clearly from the flanks. Within the upright rear silhouette, the slim rear lights break up the body volumes and a classy chrome bar connects the two lighting elements.

COCKPIT

The six amply proportioned seats are arranged in three rows, and four of them have an exclusive individual design. The dark, olive-bronze leather – with discreet gold pigmentation – cover the seat bolsters and the Smoke White leather adorning the remainder of the seats. Matt and polished aluminium elements have been incorporated to add further classy touches. Second-row passengers also enjoy personalised infotainment comfort courtesy of the rear-seat entertainment system’s touchscreen monitors.

The forms and surfacing of the instrument panel, centre console and doors wrap around the driver. And the raised seating position provides better visibility. The 12.3-inch instrument cluster screen and central touchscreen information display are sited at close quarters to one another. Below them, in the centre stack and centre console the grouping of functions are positioned:  selector lever, iDrive Controller and multifunction buttons on the steering wheel.